Rysunek krok po kroku (Drawings, step by step)

Pierwszym krokiem w tworzeniu rysunku jest rozrysowanie na kartce A4 szkicu, a następnie pokrycie go "siatką". Następnie wycinam format 60 x 40 cm i również rozrysowuję siatkę o wymiarach 10 x 10 kratek. Jeżeli rysunek jest bardziej szczegółowy można tych kratek wykreślić więcej. Służą one głównie po to aby uczyć się zachowywać proporcję pomiędzy poszczególnymi elementami rysunku. Po narysowaniu kratek przerysowuję z A4 na większy format pamiętając, że wszystkie wymiary będą praktycznie 2x większe.

Następnie rysunek pokrywam kolorami od lewej do prawej strony aby nie ubrudzić rysunku. Tak mi wygodniej ponieważ jestem praworęczny.

Każdą kratkę zanim pokryje kolorem, ścieram gumką chlebową. Taki rodzaj gumki nie jest przypadkowy ponieważ jest ona delikatna, nie ściera powierzchni kartonu oraz nie brudzi pracy Ważne jest aby w rysunku zachować estetykę tzn. nie rozmazywać jej ręką chyba, że ktoś potrafi trzymać dłoń w powietrzu przez parę godzin rysowania. Ja najczęściej podkładam kartkę pod dłoń.


W zaciski, które widzicie na zdjęciu włożyłem kawałek grubego papieru aby nie niszczyły brystolu na którym rysuje.

Tak wygląda gotowy rysunek. Czas pracy to około 3 tygodni.
Jack Sparrow. Chyba najbardziej pozytywna postać filmowa jaką znam. Po obejrzeniu pierwszej części bardzo zmotywowałem do stworzenia rysunku z jego wizerunkiem. Na początku wykreśliłem siatkę na formacie A4 i stworzyłem szkic. W drugiej kolejności szkic ten umieściłem na formacie 60 x 40 cm.
Starałem się lekko kredkami zarysować powierzchnie twarzy tworząc pierwszą warstwę kredek. W kredkach rysowanie polega głównie na nakładaniu kolejnych warstw aby dojść do określonej barwy. Ważne jest więc aby poznać kredki. Co to znaczy poznawać kredki? Oznacza to, że musisz wiedzieć jak się one mieszają. Bo nie jest tak, że każda barwa kredki miesza się idealnie z drugą. Często zdarza się tak, że np. "pale beach" (nazwa kredki), źle się miesza z kredką  "black", bo powstają takie "grudki". Według mnie najlepiej jak się rysuje tymi samymi kredkami i przez dłuższy okres czasu zna się ich specyfikę.
Oglądając profesjonalistów podpatrzyłem, że często rysują oni zaczynając od ciemniejszych bar, a kończą na jasnych. Ja robię zupełnie odwrotnie. Uważam, że lepiej jest kontrolować barwy od jaśniejszych, bo można zawsze te jasne przyciemnić ciemnymi, a odwrotnie jest ciężej.


Tworząc tak zwaną podstawkę barw (czyli jak już naniosę wszystkie barwy kredkami) zaczynam szrafować pory skóry oraz wszelkie lekkie cienie stosując ołówek o najmniejszej średnicy (ja używam 0,5 mm o wkładzie HB)



Tak wygląda końcówka pracy.Używam przedłużki do kredek aby maksymalnie je zużywać, ponieważ nie są one tanie ale i tak tańsze od innych profesjonalnych substytutów.
Jak widzicie  na pierwszym zdjęciu przygotowałem sobie szkic na formacie A4. Następnie taki szkic przeniosłem na format 60 x 40 cm w skali 2:1.

Zaczynam rysować od prawej strony aby nie pobrudzić rysunku ręką, delikatnie ścierając gumką chlebową siatkę.


Tworząc rysunek najczęściej dziele sobie jego zdjęcie w programach do obróbki zdjęć. Ale jak ktoś ich nie ma to sam Windows zapewnia w swoich opcjach możliwość wycinania elementów ze zdjęć- tak zwaną funkcją "crop"

W tym miejscu chciałbym Państwu pokazać jak przebiegał proces rysowania kolejnego auta.
Najpierw zaczynam od narysowania siatki, tutaj zastosowałem 400 kratek czyli 20 x 20 kratek.
 Zaczynam od prawej strony aby nie pobrudzić pracy. Najtrudniejsze elementy czyli koła, szyba przednia i lampy zostawiam na koniec.


 Rysując maskę musiałem głównie skupić się na odbiciach światła które nadają pracy realizm.
 
Powiem szczerze, że przednia szyba wyszła super. Zawsze miałem z nią problemy ale w tej pracy 
bardzo się nad nią skupiłem i delikatnie cieniowałem aby nadać jej jak najbardziej realny wygląd.

Kredki Derwenta nie mieszają się dobrze więć praktycznie każde nakładanie na siebie różnych barw muszę później poprawiać ołówkiem. Jest to dosyć problematyczne i niewygodne, ale na koniec wygląda ładnie.


Tak wygląda auto przed narysowaniem tła. Nie lubię rysować tła ale uważam, że auto bez niego jest sztuczne.
Tak wygląda praca po ukończeniu.
Kolejnym rysunkiem jest "Arnold".
Zaczynam standardowo od nałożenia siatki. Jeżeli jest to portret to im więcej kratek tym łatwiej narysować szczegóły, których uwzględnienie jest ważne aby twarz była podobna do rzeczywistej.
Na początku nakładam kolory na twarz, ponieważ gdy ukończę ją i będzie ona podobna do założonej, będę mógł ze spokojem dokończyć inne elementy, które są mniej problematyczne.
Zaczynam od nakładania ciemniejszych kolorów, a kończę na jaśniejszych aby podkreślić kontrast i głębię pracy.
Na twarz staram się nanosić ciemnymi barwami różne kreski, kropki, nieregularne kształty niedoskonałości, które podkreślają starszy wiek rysowanej osoby.
Na koniec fryzura. Zaczynam od nakładania grubych kresek czarnych i ciemno brązowych barw by następnie rozmazać je jaśniejszymi. W końcowym etapie używam elektrycznej gumki by stworzyć połysk włosów.


Tło rysowałem kredkami pastelowymi Derwent. Wykonywałem to w jednym kierunku aby po starciu pyłku nie było widać szrafu.
W końcowym etapie rysunku naniosłem barwy na sygnet oraz garnitur.
Tak wygląda finalna praca.

Rysunek Angeliny Jolie.
Format rysunku A4. Pracę rozpocząłem od nałożenia na zdjęcie siatki, następnie przeszedłem do narysowania szkicu i nakładania odcieni ołówkiem.




 Tak wygląda finalna praca.

Rysunek "Kevin".






























































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz